· ·

Đorđe Pavlović


Osnovni podaci

Ime: Đorđe
Srednje slovo:
Devojačko prezime:
Prezime: Pavlović
Prezime alternativno:
Nadimak:
Pseudonim:
Profili: dirigent,
Datum rođenja: 1965
Mesto rođenja: Loznica
Datum smrti:
Mesto smrti:
Mesto sahranjivanja:
Naslednici:
Ime i prezime(na matičnom jeziku): Đorđe Pavlović
Usvojeni oblik imena: Đorđe
Usvojeni oblik prezimena: Pavlović

Napomena:
Pripada generaciji srpskih dirigenata koji svoje duhovno i umetničko stasavanje grade na neiscrpnom izvoru nacionalne muzike dograđujući svoj repertoar delima koja pripadaju duhovno srodnim muzičkim kulturama.

Od 1992 radi u Operi NP, a od 1993 do danas diriguje opere „Slepi miš“ „Seviljski berberin“ „Trubadur“ „Travijata“ „Rigoleto“ „Atila“ „Nabuko“ „Don Karlos“„ Boemi“„ Evgenije Onjegin“ i balete „Uspavana lepotica i „Ukroćena goropad“.
Od 1998. do 2006. godine radi i kao šef Hora Opere Narodnog pozorišta.
Njegovim dolaskom na ovo mesto, Hor Opere Narodnog pozorišta je na svoj repertoar postavio više samostalnih horskih (a capella) dela, koji su u dugom periodu bili potpuno zaboravljena disciplina delovanja ovog ansambla.
U periodu od 2000. do 2006. godine sa horom opere Pavlović premijerno izvodi tri obimna dela iz literature pisane za hor a cappella.
Dela “Nebesna liturgija” (2000.), “Liturgija Sv. Jovana Zlatoustog”(2000.), i “Praznično večernje” (2003) kompozitora Svetislava Božića postaju standardni repertoar hora Opere na mnogobrojnim koncertima širom naše zemlje.
Sa ovim delima Hor Opere je samostalno nastupao i na, za našu kulturu, značajnim festivalima kao što su “Mokranjčevi dani” u Negotinu i “Vukov sabor” u Tršiću, a značajan umetnički doprinos dali su i na svojim nastupima na “Letnjoj duhovnoj akademiji” u manastiru Studenica.
U ovom, za stvaranje samostalnog repertoara ansambla, kratkom periodu pored zapaženih koncerata ostvaruje i značajan broj humanitarnih koncerata.
Pored rada na operskom repertoaru, Pavlović je veoma aktivan i u koncertnoj delatnosti, kako u našoj sredini tako i u inostranstvu gde je na svojim nastupima veoma zapažen i u promovisanju srpske muzike.
Idejni tvorac i osnivač Srpskog kamernog hora i orkestra (1994.), sa kojim je ostvario zapažene rezultate, kao i veliki broj koncerata širom zemlje i značajne nastupe na mnogim muzičkim festivalima u našoj sredini.
Sa ovim ansamblima izveo je i veliki broj dela srpske umetničke muzike, kako dela iz muzičke baštine tako i dela savremenih kompozitora, a mnogi od ovih koncerata zabeleženi su kao trajni snimci za radio i televiziju.
U radu sa Srpskim kamernim orkestrom veoma je zapažena aktivnost na premijernom izvođenju dela savremenih srpskih kompozitora kao i na izvođenju velikog broja muzičkih dela koja pripadaju svetskoj muzičkoj baštini a koja su značajna za priznat rad kamernih orkestara.
Sa Srpskim kamernim orkestrom dobitnik je nagrade “Zlatni beočug” za 1996. godinu za trajni doprinos kulturi.
Od nastupa u inostranstvu mogu se izdvojiti nastupi sa orkestrom Ukrajinskog radija na festivalu “Kiev Music Fest”, kao i sa orkestrom “Oxfordphilomusica” na koncertu u Regent Hall u Londonu.
Stalni je gost dirigent Državnog simfonijskog orkestra iz Zaporožja, i sa ovim ansamblom je pored velikog broja koncerata snimio i jedan kompakt disk.
U koncertnoj delatnosti sarađivao je sa velikim brojem domaćih i stranih solista instrumentalista od kojih se mogu izdvojiti Andrej Iljkiv, Aleksandar Hilko, Vladimir Risin, Elena Kolesniščenko, Aleksandar Sinčuk, Donatella Failoni, Jullian Galant, Vasilija Folić-Mutavdžić, Dubravka Jovičić, Vladimir Cvijić, Marina Arsenijević, Marina Milić-Apostolović, Sanja Kerkez, Ivan Tomašev, Jadranka Jovanović....
Kao rezultat plodne saradnje sa inostranim savremenim kompozitorima izdvaja se delo za solo trubu i kamerni orkestar “Kapričo na srpske teme” (premijerno izvedeno 2000. godine) istaknutog ukrajinskog autora Aleksandra Kostina, posvećeno Đorđu Pavloviću i srpskom narodu.
Pored delovanja na planu orkestarske muzike, zapažene rezultate postigao je i na polju horske muzike izvodeći uglavnom dela savremenih srpskih autora.
U ovom segmentu delovanja naročito se ističe saradnja sa kompozitorom Svetislavom Božićem čija dela: “Duhovna Lira”, “Nebesna Liturgija”, “Liturgija Sv. Jovana Zlatoustog”, “Jutrenja iz Hrcegovačke Gračanice”, “Praznično večernje”, je izveo sa Srpskim kamernim horom i Srpskim muškim horom i snimio na kompakt disku.
Pored ovih pet CD izdanja horske muzike diskografiju ovog umetnika upotpunjuje i jedan kompakt disk sa Državnim simfonijskim orkestrom iz Zaporožja-Ukrajina, kao i dva kompakt diska i dve video kasete sa Srpskim kamernim orkestrom.
Od maja 2006. godine Pavlović deluje kao šef dirigent Filharmonije mladih “Borislav Pašćan” sa kojima je za kratko vreme ostvario veći broj koncerata koji su od strane publike i muzičke kritike ocenjeni visokim ocenama.
Sa mladim filharmoničarima je ostvario i pet letnjih muzičkih kampova koji su, između ostalog, zapaženi i po nastupima sa inostranim umetnicima iz Rusije i Ukrajine.
Sa ovim ansamblom dobitnik je i priznanja „Zlatna plaketa Kolarčeve zadužbine“ povodom 130 godina postojanja ove institucije kulture 2008.g., kao i „Zlatni beočug“ Kulturno prosvetne zajednice, za trajni doprinos kulturi 2009.g.
U Pavlovićevom umetničkom radu značajno mesto zauzima delatnost na stalnom unapređivanju interpretativnog nivoa ansambala sa kojima radi.
Njegova pažnja okrenuta je ka stvaranju snažnih umetničkih ansambala koji će, težeći ka visokim evropskim i svetskim interpretativnim standardima, stalno raditi na podizanju izvođačkog nivoa i na taj način autoritativno dati doprinos prezentaciji, pre svega, dela srpske nacionalne baštine, ostvarujući njihovu prisutnost na domaćim i inostranim koncertnim podijumima i obezbeđujući im neophodni visoki nivo interpretacije koja je preduslov kvalitetne prezentacije muzičkog dela.
Ubeđenja je da umetnička sredina kao što je naša – srpska, mora biti više okrenuta ka dostignućima domaćih kompozitora nacionalnog opredeljenja i da se kroz kvalitetnu interpretativnu delatnost mora osvetliti bogata stvaralačka aktivnost domaćih autora koji svojim delima obezbeđuju legitimitet postojanja muzičke kulture naše sredine.
Samo kroz negovanje ovakvog repertoara može se govoriti o mogućem ostvarenju autentičnog umetničkog izraza i samo na ovaj način se može približiti nacijama koje su dale značajan doprinos u muzičkoj baštini sveta.


Školovanje

1.
Tip školovanja: Redovno školovanje
Mesto: Beograd
Institucija: Fakultet muzičke umetnosti
Datum početka:
Datum završetka:
Napustio: Ne
Predavač: Jovan Šajnović


Reference

Teatrografija 38
  • Ličnost (1)
  • Pozorišta (0)
  • Predstave (37)
  • Inopredstave (0)
  • Festivali (0)
Digitalizacija 5
  • Arhiv (0)
  • Audio i video zapisi (0)
  • Biblioteka (0)
  • Fotografije (0)
  • Hemeroteka (5)
  • Likovni i memorijalni predmeti (0)
  • Programi i plakati (0)
  • Scenografija i kostimografija (0)
  • Privatna arhiva (0)
  • Arhiva pozorišta (0)
  • Arhiva festivala (0)