a Muzej pozorišne umetnosti Srbije
Institucija od nacionalnog značaja
Aktuelno Zbirke Arhiva Publikacije Kontakt a Ћир a Lat
Teatroslov
Istorija srpskog pozorišta
online
Donatori
 

Prikazuje se: 1 - 5 od 5 vesti

Nalazite se na stranici: 1
Idite na stranicu:


 
JAVNE NABAVKE
Obaveštenje o pokretanju postupka


Muzej pozorišne umetnosti Srbije - Ustanova kulture od nacionalnog značaja objavljuje Obaveštenje o pokretanju postupka javne nabavke male vrednosti u pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponude.

Preuzmite:

Javne nabavke male vrednosti u pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva na podonošenje ponude

Konkursna dokumentacija

Obaveštenje o zaključenom ugovoru

Vest postavljena: 30.06.2014

 
PREDSTAVLjANjE KNjIGE I SVEČANA DODELA ZLATNIH DIPLOM
ZLATNA DIPLOMA 1964-2014


Monografija Zlatna diploma 1964-2014
Autori:
Vesna Ivanović, Lokica Stefanović, Ilina Zlatanović-Wehrle, Ljiljana Živanović, Sofija Barac, Vesna Protić, Srđana Subotić-Ivanović, Slobodan Nedić, Dragan Seferović, Aljoša Gorki Kišpredilov

Subota, 21. jun 2014. od 11:00 - 14:00
Nekadašnji učenici Baletske škole "Lujo Davičo“ obeležiće 50 godina od diplomiranja u subotu 21. juna u Muzeju pozorišne umetnosti Srbije promocijom monografije "Zlatna diploma 1964 - 2014."
Knjigu na 180 strana napisala je grupa autora, baletska generacija koja slavi zlatni jubilej od diplomiranja Baletske škole "Lujo Davičo“. Pola veka od diplomiranja bio je povod da se okupe, prisete školskih dana, trenutaka iz umetničkih karijera i da sve to zabeleže u knjizi, svojevrsnom spomenaru.
U najavi ovog događaja istaknuto je da su tinejdžerski dani školovanja "zlatnih diplomaca" vezani za 60-te godine prošlog veka i da su vaspitavani u duhu zajedništva, timskog rada, što je najvažnija osobina budućih članova baletskog ansambla, bilo kog pozorišta.
Osam godina zajedno, svaki dan, šest dana u nedelji, vežbali su klasičan balet, već kao desetogodišnjaci, igrali su u beogradskom Narodnom pozorištu u celovečernjoj baletskoj predstavi "Đavo na selu".
Prvo kolo koje su igrali i pevali na časovima folklora bilo je "Igrale se delije" da bi ubrzo, sa pojednakim zadovoljstvom, igrali Brankovo kolo.
Nalazili su vremena da idu na klizanje na Tašmajdan, i uprkos izričitoj zabrani profesorke klasičnog baleta Danice Živanović, “visili” su u “Euridici” i “Taš" kafeu i đuskali uz muziku Bitlsa.
Knjiga je rezultat timskog rada cele generacije.

„Postoje dva razloga zbog kojih smatram da ova monografija treba da se objavi. Prvi je istorijski, pošto predstavlja doprinos jedne generacije istoriji klasičnog baleta u nas, generacije čije se godine rođenja gotovo poklapaju sa nastankom same Baletske škole “Lujo Davičo”. Kroz lično iskustvo i lična svedočenja, oni govore o svojoj Školi koja je imala veoma značajnu ulogu u obrazovanju i formiraju generacija umetnika i time je smeštaju na mapu istorije razvoja baleta u našoj zemlji.
Drugi je kulturološki. Kroz svoja svedočenja i lične karijere, ova generacija baletskih zaljubljenika najbolje ocrtava jedno vreme i njegove vrednosti, odnosno duh vremena u kojem je rasla ta generacija. Ono što bismo mogli da izdvojimo iz ovih biografija jeste velika ljubav prema baletu, odnosno umetnosti i radost zajedničkog rada pre svega u Školi, a zatim u različitim projektima. Žar i posvećenost profesora, koje je ova generacija imala, gotovo je zadivljujući i prirodno vodi i značajnim rezultatima. Bili su pioniri u pokušaju da posleratnih godina u Beogradu, vrate sjaj jednoj umetnosti za koju su bili vezani i da toj umetnosti obezbede značaj koji joj pripada. U svemu tome nije teško prepoznati zajedničku nit i među profesorima i među đacima. Umetnost ispred svega, umetnost kao stil življenja. Entuzijazam, predani rad, želja da sebe izraze kroz umetnost, morala je da da rezultate. Te rezultate znalo je da prepozna tadašnje društvo. Broj nagrada, koje su ostvarili profesori ili đaci, postavši jednom umetnici, govori o tome koliko je balet kao umetnost bio poštovan i njegov značaj prepoznat. Danas, kada smo skloni da zaboravimo doprinose koje su izuzetni pojedinci dali ovoj kulturi, ovo je vredan i dragocen poduhvat jedne generacije đaka Baletske škole “Lujo Davičo”, da nas podsete na rezultate i doprinos pojedinaca, razvoju umetnosti kakva je balet.
I najzad, ma koliko bila lična i možda baš zato, jer to je jedan pogled na prošlo vreme, ali pogled pun ljubavi, što je i čini posebnom, ova monografija doprinosi uspostavljanju istorije umetnosti, odnosno istorije baleta. Mi ne posedujemo iscrpne istorije baleta koje bi bile i istorije i slike vremena, a ova monografija upravo to jeste. Umetnost najbolje slika jedno vreme i ovo je jedan od načina da se odrede počeci i doprinosi, koje su u razvoju baleta imali pojedinci ili, kao što je slučaj sa ovom monografijom, čitave generacije.
Ono što najviše pleni u ovoj monografiji to je duh zajedništva, poštovanje i ljubav prema umetnosti, ali i ljubav samih đaka prema profesorima i jednih prema drugima. Otuda je danas to veoma važno svedočanstvo o jednom vremenu. Nadam se da će i čitaoci prepoznati prirodu i vrednosti ove generacije i znati to da cene.”
(Nada Popović – Perišić, profesor i dekan Fakulteta za medije i komunikacije, Univerziteta Singidunum)

Pogledajte galeriju slika >>>

Vest postavljena: 19.06.2014

 
NOĆ MUZEJA 2014. BIĆE ODRŽANA U SUBOTU, 7. JUNA
Koncert i izložba


Manifestacija Noć muzeja koja je zbog poplava koje su zadesile našu zemlju odložena, biće održana u subotu, 7. juna 2014. godine.

O nastojanjima UPG Noć muzeja da se obezbedi pomoć ugroženima od poplava saznajte više na www.nocmuzeja.rs


U novom terminu, Muzej pozorišne umetnosti Srbije nudi:

koncert
u 19:00 sati
BOGDAN ĐORĐEVIĆ, klavir

Program koncerta

Sergej RAHMANjINOV (1873 – 1943)
Prelid op. 23 br. 4 D – dur
Muzički momenat op. 16 br. 3 h - moll

Franc LIST (1811 - 1886)
Sposalizio (Venčanje - Godine hodočašća – Italija)
Balada br. 2 h – moll
Transcendentalna etida br. 11 Večernje harmonije
Mađarska rapsodija br. 6 Des – dur


Bogdan Đorđević je rođen 1977. godine u Novom Sadu. Bio je student u prvoj generaciji tzv. „nulte godine“ - pripremne klase Akademije umetnosti u Novom Sadu za izuzetne talente i buduće studente u klasama prof. Kemala Gekića i prof. Jokut Mihailović kod koje je u junu 1995. godine vanrednim napredovanjem upisao redovne studije klavira. Kao student IV godine bio je dobitnik stipendije Fonda Univerziteta u Novom Sadu za mlade talente i uspešne studente kao jedini student sa muzičkog odseka. Dobitnik je druge nagrade na Međunarodnom takmičenju „Petar Konjović“ – Beograd u kategoriji studenata 1997. godine. Diplomirao je 2000. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Kemala Gekića. Specijalističke umetničke studije završio je 2001. godine a nakon toga i magistarske umetničke studije 2006. godine u klasi prof. Rite Kinke na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Ostvario je značajan broj solističkih koncerata i resitala, kao i nastupa sa orkestrom i kamernim sastavima u Novom Sadu (Sinagoga, Gradska kuća, SNP, Matica Srpska, Multimedijalni centar AUNS, Studio M, Ogranak SANU, FTN, Spomen zbirka Pavla Beljanskog, m. š. „Isidor Bajić“), u Beogradu (Kolarčeva zadužbina, Galerija SANU, Galerija Artget, Centar lepih umetnosti – Guarnerius, Narodna biblioteka Srbije, Biblioteka grada Beograda, Muzej pozorišne umetnosti Srbije, SKC, Dom kulture studentski grad, Dečji kulturni centar, Sala „Mokranjac“, Sala “Stanković“), u Somboru, Pančevu, Šapcu, Zrenjaninu, Vršcu, Loznici, Sremskim Karlovcima, Bečeju, Subotici, Zemunu, Nišu, Sremskoj Mitrovici, Rumi, Sremskoj Kamenici, Kuli, Bačkoj Palanci. Nastupao je u Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji. Bio je aktivan učesnik na preko trideset majstorskih kurseva (Master Class i letnjih škola klavira u organizaciji Evropskog udruženja klavirskih pedagoga - EPTA), Panopticum musicum (YALE), Društva F. Šopen, Kolarčeve Zadužbine. Usavršavao se i sarađivao sa klavirskim pedagozima kao što su Arbo Valdma, Dušan Trbojević, Dubravka Jovičić, Aleksandar Serdar, Vladimir Ogarkov, Irina Kulikova, Iris Kobal, Ratimir Martinović. Realizovao je značajan broj snimaka za radio i televizijske stanice. Kao izvođač kompozicija za klavir J. S. Baha, snimio dokumentarni film u produkciji TV Novi Sad „Polifonija u kamenu“ (2000) u režiji Milana Belegišanina i kao izvođač kompozicija F. Lista emisiju "Rečju, slikom i muzikom" (2003) u režiji Karolja Vičeka.


Izvodi iz recenzija

Bogdan - Bane Đorđević je mladi pijanista koji je tokom školovanja pokazao izrazit razvoj, uz veliko angažovanje i neprekinut profesionalni interes. Takav odnos mu je i omogućio da postane dobitnih vrednih nagrada i priznanja, koja su mu služila kao dalji podsticaj u radu. Bane je izrazito scenska ličnost, sa velikim zvukom i odličnom tehnikom. Svira najteža dela sa pijanističkog repertoara i pokazuje interes za sve stilske pravce. Njegovo izvođenje je uvek maksimalno angažovano i lično, bez rezerve, uz čvrstu koncentraciju i sopstveni ugao gledanja. Svakako je pred njim jedan dug uspešan put razvoja i ovim najtoplije preporučujem Bogdana Đorđevića svima koji bi ga mogli na tom putu podržati.
prof. Kemal Gekić, Akademija umetnosti u Novom Sadu 1998. godine

Mnogoobrazna delatnost Bogdana Đorđevića kao soliste, kamernog muzičara i pedagoga je ostavila i ostavlja trag u više sredina. Predan muzici uspeo je da savlada široki repertoar iz oblasti solističke, koncertantne i kamerne muzike. Složena dela pijanističke literature kao što su Sonata h – moll F. Lista i Sonata fis – moll J. Bramsa, reprezentuju Đorđevićev znalački izbor i otkrivaju umetničku mnogostranost u odabiru programa, na kojem se nalaze i kompozicije transcedentalne virtuoznosti Tokate R. Šumana i Listove parafraze na Uvertiru Viljem Tel, koje uvek izvodi sa sigurnošću i dozom individualnog pristupa prema muzici uopšte. Na koncertima iskazuje široku paletu muzičkih, tehničkih, izražajnih ali i estetskih mogućnosti i prohteva, koju publika već prepoznaje na njegovim javnim nastupima.
prof. Rita Kinka, Akademija umetnosti u Novom Sadu 2006. godine


izložba u toku
SRPSKA VOJNIČKA I ZAROBLjENIČKA POZORIŠTA U PRVOM SVETSKOM RATU
autor Olga Marković, muzejski savetnik


Ulaznice već kupljene za odloženi termin održavanja manifestacije mogu da se iskoriste 7. juna 2014.

Detaljnije o ostalim programima u Noći muzeja pogledajte na www.nocmuzeja.rs




Pogledajte galeriju slika >>>

Vest postavljena: 06.05.2014

 
PREDSTAVLjANjE KNjIGE
KAMERNA OPERA MADLENIANUM


monografija Vladimira Jovanovića
izdanje Muzeja pozorišne umetnosti Srbije, Beograd, 2014.

Petak, 30. maj 2014. u 19:00

Učestvuju:
Melita Milin, muzikolog
Krunislav Simić, koreograf
Nono Dragović, reditelj
i autor

video snimci odlomaka iz predstava:
Nasilje nad Lukrecijom, Bendžamina Britna
Mudrica, Karla Orfa
Nižinski – Zlatna ptica, Gordana Dragovića
Triptih, Ramona Uljea

U knjizi Kamerana opera Madlenianum objavljena su sva relevantna naša i inostrana informativna, kritička i umetnička svedočanstva o delovanju zemusnke Kamerne opere na ovim prostorima, kao i o njenim premijernim postavkama dela iz svetske i srpske muzičko-scenske baštine 18, 19. i 20. veka – opera Tajni brak Domenika Čimaroze, Nasilje nad Lukrecijom Bendžamina Britna, Sinjor Bruskino Đoakina Rosinija, Mudrica Karla Orfa, Dve udovice Bedžiha Smetane, Cosi fan tutte – Tako čine sve Volfganga Amadeusa Mocarta i baleta Orfej u podzemlju Krunislava Simića, Nižinski – Zlatna ptica Gordana Dragovića, Liederabend Duške Sifnios i Vladimira Logunova i Triptih Ramona Uljea.



Pogledajte snimak događaja!








Vest postavljena: 28.05.2014

 
OTVARANjE IZLOŽBE
SRPSKA VOJNIČKA I ZAROBLjENIČKA POZORIŠTA U PRVOM SVETSKOM RATU


Četvrtak, 24. april 2014. u 19:00 sati

autor izložbe i kataloga Olga Marković, muzejski savetnik

Izložbu otvara

Dušan Kovačević

Učestvuje

Gorica Popović

Tokom Prvog svetskog rata pozorišta u Srbiji i Vojvodini nisu radila četiri godine. Pozorišni život zamire i prenosi se van granica zamlje, na Krf i Korziku, na Solunski front, u Bugarsku, Mađarsku i Austriju, u Francusku i Afriku. Mnogi srpski glumci, kao vojni obveznici, povukli su se sa srpskom vojskom u izgnanstvo; drugi su, ili kao vojni zarobljenici ili kao građani-internirci, odvedeni u razne zarobljeničke logore. I jedni i drugi, najčešće u saradnji s darovitim amaterima, osnivali su vojnička i zarobljenička pozorišta od kojih su neka radila tokom celog trajanja rata.
O pozorištu kao fenomenu i o potrebi za njegovim postojanjem, kako u miru, tako i u ratu, pokazaće originalna arhivka doumenta iz Prvog svetskog rata, koja se odnose na vojnička pozorišta osnivana na frontu, vojnička zarobljenička pozorišta u logorima, kao i na pozorišta osnivana u rekonvalescentnim odeljenjima pri bolnicama.
Šta su ova pozorišta značila i koju su oulogu odigrala kod ratnika, zarobljenika i bolesnih, u časovima nespokojstva, depresije i nostalgije, može samo da se naslućuje. Ipak, memoari, dnevnici, zapisi, fotografije i pozorišni plakati iz memorijalnih fondova Muzeja pozorišne umetnosti Srbije, dočaraće samo delić atmosfere tih tužnih vremena.





Čitajte katalog izložbe!


Pogledajte snimak sa otvaranja izložbe!








Pogledajte galeriju slika >>>

Vest postavljena: 14.04.2014